Kustannustehokasta ja skaalautuvaa myynti­palvelua koko Suomeen

Tradehitin osaava, joustava ja skaalautuva myyntipalvelu mahdollistaa koko maan kattavan verkoston

Resurssien tehokas käyttö on useimmille brändinomistajille keskeinen tavoite. Samalla myyntien kehittymiselle sekä kampanjoiden ja lanseerauksien onnistumiselle oleellista on vahva valtakunnallinen myymäläpeitto.

Tämän yhtälön ratkaisemiseksi Tradehit tarjoaa tehokasta maanlaajuista myyntiverkostoa. Myyntipalvelu räätälöidään täsmällisesti tarpeeseen – toivottuun laajuuteen ja halutulle ajanjaksolle – joten se tarjoaa asiakkaille erittäin kustannustehokkaan ratkaisun kenttämyynnin järjestämiseen tai oman kenttäorganisaation tueksi. Tällöin myyntipalvelulla voidaan esimerkiksi kattaa vain tiettyjä maantieteellisiä alueita tai kauppaketjuja.

Seuraavaksi Tradehitin perustaja ja toimitusjohtaja Jouni Raitanen kuvaa myyntipalvelun toimintaa sekä tärkeimpiä etuja asiakkaan näkökulmasta.

Joustava resurssi optimoi tuottavuuden – Ihanteellinen ratkaisu lanseerauksiin ja myymäläpeiton rakentamiseen

Myyntipalvelua voidaan tarjota asiakkaalle sekä kertaluonteiseen että jatkuvaan tarpeeseen, tai säännöllisesti toistuvina projektiluonteisina myyntikierroksina. Asiakkaalle tämä on joustava ja kustannustehokas malli.

Jatkuvan palvelun avulla toimeksiantaja voi varmistaa laadukkaan ja aktiivisen myyntityön kentällä. Täsmätarpeeseen hankittuna myyntipalvelu voi tukea asiakkaan myyntiä ja markkinointia potentiaalisina ajankohtina sekä varmistaa tuotteelle hyvän myymäläsaatavuuden lanseerausten yhteydessä, sesonkihuippuina ja ennen
ketjukampanjoita.

”Kattavan myyntiverkostomme myyjien toimialueet ovat kohtuullisen pieniä, mikä mahdollistaa palvelumme tehokkaan toimittamisen ympäri Suomen. Asiakkaillemme tämä tarkoittaa hyvin kohtuullisia kustannuksia. Monilla alueilla myyntipalvelun ostaminen meiltä säästääkin huomattavasti rahaa omaan kenttäorganisaatioon verrattuna.”

Jouni Raitanen, toimitusjohtaja, Tradehit

Myyntipalvelun erityisiä vahvuuksia ovat myös sen nopeus ja tarkka kohdennettavuus. Palvelu voidaan toteuttaa maanlaajuisesti juuri asiakkaan toivomina viikkoina, esimerkiksi ennen valtakunnallista tv-mainontaa, millä voidaan kasvattaa suurten markkinointipanostusten tuloksellisuutta. Myös kaupan edustajat arvostavat näitä myymälöihin suunnattuja panostuksia, ja lopulta myös kuluttajat ovat tyytyväisiä löytäessään lähikaupoistaan kiinnostavia mainostettuja uutuuksia.

Tutustu tästä asiakastarinaamme:

Apetit Oyj – uutuuspizzojen lanseeraus

Ammattitaitoista myynnin tukea

Myyntipalvelun tyypillisiä tehtäviä myymäläympäristössä ovat edustettavan tuotteen esittely sekä tilauksista sopiminen. Samalla myyjämme voivat kertoa myymälöiden edustajille mahdollisista tulevista kampanjoista, jotta näihin osataan varautua riittävin ennakkotilauksin.

Asiakkaan toivomuksesta Tradehitin myyjille voidaan antaa myös lisävaltuuksia, esimerkiksi mahdollisuus sopia myymälän edustajan kanssa vastikkeellisesta lisämyyntipaikasta. Tällöin Tradehitin myyjät toimivat ennalta sovittujen raamien mukaisesti, ja myyntipaikan, esim. hyllypäädyn, hinta laskutetaan toimeksiantajalta läpilaskutuksena.

Tradehitin myyjät voidaan kouluttaa käyttämään myös asiakkaan hyödyntämiä kolmansien osapuolten datalähteitä ja -järjestelmiä. Kauppojen kanssa solmitut kaupalliset sopimukset voidaan esimerkiksi tallentaa suoraan asiakkaan omaan järjestelmään tai seurata toteutuneita myyntejä kauppaketjun toimittajaportaalista. Näin voidaan saavuttaa toimeksiantajan kannalta parempia tuloksia.

Tarkasti ennakoitavat kulut helpottavat budjetointia

Myyntikierroksen kustannukset perustuvat Tradehitillä toteutuneisiin käynteihin, joiden määrä sovitaan asiakkaan kanssa. Näin palvelun hinta on asiakkaalla tiedossa jo etukäteen. Tämä ennakoitavuus onkin monien asiakkaiden arvostama ominaisuus, mikä samalla helpottaa myyntipalvelun budjetoimista tuleville vuosille.

”Asiakkaalle tarjoamamme palvelu on selkeä ostaa ja budjetoida. Ostamalla meiltä myyntikäyntejä eri puolille Suomea asiakkaamme voivat helposti täydentää omaa myyntikenttäänsä, tai vaihtoehtoisesti ostaa meiltä kaikki tarvitsemansa myymälärajapinnan käynnit”, Raitanen taustoittaa.

Hyvä perehdytys ja aktiivinen analysointi takaavat parhaat lopputulokset

Myyntipalvelumme tiimi on myymäläympäristön asiantuntija, ja asiakas oman brändinsä. Siksi parhaat edellytykset myyntipalvelun onnistumiselle taataan toimeksiantajan tarjoamalla hyvällä perehdytyksellä.

Alkuperehdytys varmistaa, että tiimi voi toimia myymälöissä asiakkaan toiveiden mukaisesti ja tärkeimpiä viestinnällisiä kärkiä korostaen. Kun tavoitteet, toimenpiteet ja tuotteen erityispiirteet ovat myyntitiimille selkeitä, voivat he toimia kentällä asiantuntevasti ja tuloksellisesti, hyödyntäen samalla omaa kokemusperäistä tietoaan myymäläympäristön lainalaisuuksista.

Asiakkaalla on myös parhaat edellytykset dataohjautuvaan päätöksentekoon kauppaketjujen tarjoaman myyntidatan ansiosta. Siksi sovittua toimeksiantoa voidaan tarvittaessa muokata myös myyntikierroksen aikana, esimerkiksi resursoimalla tiimille lisää käyntejä hyvien tulosten siivittämänä. Kattava maanlaajuinen verkostomme tekee palvelun skaalautuvuudesta myös huomattavan helppoa, sillä käyntimääriä voidaan kasvattaa myös lyhyellä varoitusajalla.

Selkeä raportointi ja läpinäkyvyys tuovat luottamusta

Valitessaan Tradehitin myyntipalvelun asiakas tietää tarkalleen mistä maksaa. Jokainen myyntikäynti raportoidaan asiakkaalle toiminnanohjaus- ja raportointijärjestelmämme Tradetoolin kautta kirjallisesti, ja usein mukaan liitetään myös valokuvia myymäläympäristöstä.

Näin asiakkaan ei tarvitse huolehtia siitä käydäänkö myymälöissä sovitusti, sillä toteutuneet käynnit ja tapaamisten tulokset välittyvät heille reaaliaikaisesti. Samalla Tradetool tarjoaa helpon väylän viestiä suoraan Tradehitin myyntikentälle.

”Meidän myyntipalvelumme perustuu vankkoihin prosesseihin, joiden avulla palvelu tuotetaan asiakkaillemme sovitun mukaisesti, säveltämättä ja soveltamatta. Tekeminen on aina myös mitattavaa, mikä tuo prosessiin luotettavuutta ja tuloksia pitkäjänteisen tekemisen kautta. Meillä vuodesta toiseen pysyvät asiakkaat ovatkin paras osoitus siitä, että he ovat yhteistyöhön tyytyväisiä ja saavat palvelusta odotettuja tuloksia.”

Jouni Raitanen, toimitusjohtaja, Tradehit

Kiinnostuitko palveluistamme?

Ota meihin yhteyttä! Täältä löydät yhteystiedot, tai voit käyttää alla olevaa lomaketta.

Ota yhteyttä

Jätä viesti, niin olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.