Etusivu > Asiakkaat
Case
Paulig
Maineikas kahvi- ja elintarvikeyhtiö arvostaa Tradehitin laadukasta ja läpinäkyvää myynninedistämisen palvelua
Paulig valitsi Tradehitin myynninedistämisen kumppaniksi etnisen keittiön ja kahvien voimakkaasti kasvaville tuoteryhmille
Paulig tunnetaan Suomessa ikonisista kahvibrändeistään, jotka ovat vakiinnuttaneet paikkansa niin kauppojen hyllyillä kuin suomalaisten sydämissä. Yrityksen tunnettuja brändejä ovat muun muassa Juhla Mokka, Presidentti ja Kaupunkikahvit, joista esimerkiksi Juhla Mokkaa nauttii päivittäin joka toinen suomalainen.
Pauligin valikoimaan kuuluvat myös Santa Marian sipsi-, Tex Mex- ja Aasia-tuotteet sekä mausteet. Suomalaisten entistä kansainvälisemmät ruokailutottumukset sekä kasvava kiinnostus ruuanlaittoa kohtaan ovat johtaneet siihen, että nämä tuoteperheet ovat kasvaneet kovasti viimeiset 15 vuotta – ja jatkavat kasvua yhä. Pauligin tuotteita myydään päivittäistavarakaupoissa ympäri Suomen. Ketjujen osalta K-ryhmän myymälöissä on kenttätyöllä oleellinen rooli myynnin ja myynninedistämisen taustalla. K-kaupoissa vieraillaankin säännöllisesti niin Pauligin omien asiakaspäällikköjen kuin Tradehitin myyjä-menekinedistäjien toimesta.
Tradehitin kenttäorganisaatio huolehtii K-kaupoissa sekä tuotteiden esillelaitosta että siististä yleisilmeestä, erityisesti Santa Marian tuoteperheiden sekä Pauligin kahvien osalta.
Meille tärkeää Tradehitin suhteen on yhteistyön avoimuus ja läpinäkyvyys. Luottamus ja yhteydenpito toimii puolin ja toisin. Yrityksemme päätös valita Tradehit menekinedistämisen kumppaniksi on osoittautunut hyväksi.
Kimmo Rantala
Field Sales Manager, Paulig
Luottamuksellinen yhteistyö painaa vaa’assa paljon
Paulig mittaa yhteistyökumppaniensa toimintaa aktiivisesti ja saa myös suoraa palautetta kaupoista. Ennen yhteistyötä Tradehitin kanssa, yrityksessä oli tultu tulokseen, että ulkoistettujen menekinedistämispalveluiden laatu ei ollut halutulla tasolla, ja käynnistyi uuden yhteistyökumppanin kartoitus.
Paulig valitsi kumppanikseen Tradehitin ja yhteistyö sai alkunsa vuonna 2019. Pauligille tärkeää kumppanin valinnassa oli – ja on edelleen – palvelun korkea laatu ja vastuu tekemisestä, jotta yhteistyökumppanin toiminta on linjassa Pauligin vahvan brändin kanssa.
”Meille tärkeää Tradehitin suhteen on yhteistyön avoimuus ja läpinäkyvyys. Luottamus ja yhteydenpito toimii puolin ja toisin. Yrityksemme päätös valita Tradehit menekinedistämisen kumppaniksi on osoittautunut hyväksi”, kuvailee Pauligin Field Sales Manager Kimmo Rantala.
On myös hienoja esimerkkejä, joissa Tradehitin tekijä on ottanut erityisen aktiivisen roolin, esim. Turun Kupittaan suuressa Citymarketissa Tradehitillä on mahtava myynninedistäjä. Hän hakee sekä meidän että kaupan etua, ehdottaa uutuuksille myyntipaikkoja, ja vie asioita läpi yhdessä oman myyntiedustajamme kanssa. Ehdotukset myös menevät usein läpi, koska kaupallakin on häneen kova luotto.
Kimmo Rantala
Field Sales Manager, Paulig
Laadukas menekinedistäminen on kilpailuetu – Tradehitin myyntikierrokset tukevat Pauligin myyntiorganisaatiota
Paulig kokee, että säännölliset menekinedistämiskäynnit ovat heille kilpailuetu; kaupat arvostavat, että teollisuuden edustajat ovat myymälähenkilöstön tukena tuotteiden esillelaitossa.
Käyntien yhteydessä Tradehitin myyjä-menekinedistäjät jättävät myös tilausehdotuksia tuotekategorioiden vastaaville sekä varmistavat, että hintalaput ovat paikoillaan ja kampanjamateriaalit ajan tasalla.
”On myös hienoja esimerkkejä, joissa Tradehitin tekijä on ottanut erityisen aktiivisen roolin, esim. Turun Kupittaan suuressa Citymarketissa Tradehitillä on mahtava myynninedistäjä. Hän hakee sekä meidän että kaupan etua, ehdottaa uutuuksille myyntipaikkoja, ja vie asioita läpi yhdessä oman myyntiedustajamme kanssa. Ehdotukset myös menevät usein läpi, koska kaupallakin on häneen kova luotto”, Rantala kehuu.
Lisäksi Paulig ostaa Tradehitiltä kvartaaleittain K-marketteihin suunnatun myyntikierroksen. Myyntipalvelun pääpaino vaihtelee eri kerroilla tuotekategorioiden välillä.
”Tradehitin kenttäorganisaatio kiertää muutaman kerran vuodessa valittuja K-Markettejaa, jotka ovat oman myyntiorganisaatiomme käyntien ulkopuolella. Tällöin myydään valikoituja tuotteita – joskus on kahvikierros ja toisella kerralla pääartikkelina voi olla vaikka tex mex”, Rantala jatkaa.
Tradehitin kenttäorganisaatio kiertää muutaman kerran vuodessa valittuja K-Marketteja, jotka ovat oman myyntiorganisaatiomme käyntien ulkopuolella. Tällöin myydään valikoituja tuotteita – joskus on kahvikierros ja toisella kerralla pääartikkelina voi olla vaikka tex mex.
Kimmo Rantala
Field Sales Manager, Paulig
Menekinedistämispalvelujen merkitys korostui entisestään poikkeusaikana
Kun koronapandemia iski keväällä 2020, mullistuivat hetkellisesti myös kaupan alan vakiintuneet toimintamallit. Ruuanlaitto kotona lisääntyi voimakkaasti, mikä näkyi selvänä kasvuna menekissä.
”Oli onni onnettomuudessa, että meillä oli Tradehitin menekinedistyskenttä, koska lockdownin kohdalla omat edustajamme eivät päässeet kauppoihin. Tällöin oli tosi arvokasta, että Tradehitin kenttäorganisaation jäsenet pääsivät kauppoihin täyttämään hyllyjä. Muutos kaupoille oli niin iso, että heidän resurssinsa eivät olisi riittäneet. Myynnit tuplaantuivat monelta osin, joidenkin tuotteiden osalta jopa moninkertaistuivat. Jos meillä ei olisi ollut tuotteiden esillelaittoa, ei sellaisiin myynnin kehityksiin olisi päästy”, Rantala kertoo.
Tradetool tukee tiedonkulkua ja lisää läpinäkyvyyttä
Pauligin organisaatiolle säännöllinen tiedonkulku on tärkeää. Tradehitin toiminnanohjaus- ja raportointityökalu Tradetool tarjoaakin tähän erinomaisen ratkaisun. Tradetoolin avulla Pauligin organisaatio saa reaaliaikaista dataa myynninedistämisen toimenpiteistä sekä valokuvia brändien esillelaitoista eri myymälöissä. Lisäksi työkalu mahdollistaa alakategorioiden kautta panoksen ja kustannusten allokoinnin eri tuoteryhmille.
”Saamme Tradetoolin avulla tarkat tiedot niin myynninedistyskäynneistä kuin
myyntikierroksista. Voimme myös seurata Tradetoolista mitä on myyty missäkin ja ketä on tavattu. Ja jos jotain haasteita on esiintynyt, saadaan siitäkin äkkiä tieto. Yleensä samalla kerrotaan, miksi näin on tapahtunut ja korjaavat toimenpiteetkin on jo tehty. Yhteistyö toimii tässä erinomaisen hyvin.” Rantala kuvailee.
Me Pauligilla mietimme jatkuvasti, miten kehittää toimintaa, ja millä rytmillä käyntejä olisi hyvä tehdä. Sen tueksi saamme hyvää näkemystä myös Tradehitiltä, jossa on paljon ammattilaisia töissä niin johdossa kuin myymälöissä.
Kimmo Rantala
Field Sales Manager, Paulig
Katse tulevaisuudessa – toimintaa kehitetään yhdessä
Pauligilla ei ole omaa menekinedistäjäkenttää, joten ostettu palvelu on heille erittäin merkityksellinen. Rantala kertookin, että Tradehitin laadukkaat myynninedistämisen palvelut helpottavat heidän yhteistyötään kaupan kanssa ja ovat plussaa kaupan päättäjien näkökulmasta.
”Tyhjä hylly ei myy. On tärkeää, että meidän tavarat ovat hyvin esillä. Tradehit tekee sen muutaman napsun paremmin kuin kilpailija. He ovat myös kaupoissa pidettyjä”, Rantala toteaa.
Yhteistyötä myös kehitetään aktiivisesti avoimen keskustelun avulla. Rantala antaakin kiitosta myös Tradehitin taustaorganisaatiolle:
”Me Pauligilla mietimme jatkuvasti, miten kehittää toimintaa, ja millä rytmillä käyntejä olisi hyvä tehdä. Sen tueksi saamme hyvää näkemystä myös Tradehitiltä, jossa on paljon ammattilaisia töissä niin johdossa kuin myymälöissä.”
”Ehdottomasti suosittelen Tradehitin palveluja päivittäistavarakaupan ympäristössä. Yhteistyö on ollut kaikin puolin helppoa ja hauskaakin”, Rantala summaa.
Gustav Paulig Oy Ab
Perustettu 1876
Tradehit Oy
Perustettu 1995
Kiinnostuitko palveluistamme?
Ota meihin yhteyttä! Täältä löydät yhteystiedot, tai voit käyttää alla olevaa lomaketta.
Ota yhteyttä
Jätä viesti, niin olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.